Overeenstemmende logo's van apps verboden?
Lijkt het nieuwe logo van de L1 nieuwsapp te veel lijkt op het logo dat De Limburger gebruikt voor haar eigen nieuwsapp?
Lijkt het nieuwe logo van de L1 nieuwsapp te veel lijkt op het logo dat De Limburger gebruikt voor haar eigen nieuwsapp?
Al eerder stonden het horlogemerk Hamilton en Lewis Hamilton, 7-voudig wereldkampioen Formule 1, tegenover elkaar. Hij probeert zijn naam voor onder meer merchandising artikelen alsook horloges vast te leggen als merk.
De merkbescherming van cosmetica vergt strategische procesvoering, zeker wanneer partijen in elkaars vaarwater zijn geraakt. Dit blijkt uit een recente uitspraak over Medex.
Artificial Intelligence (AI) wordt steeds vaker gebruikt en zal de komende jaren een steeds grotere rol krijgen. Programma’s als ChatGPT kunnen scherpe teksten schrijven en software als Power BI analyseert data razendsnel. AI biedt studenten en wetenschappers nieuwe kansen, maar brengt ook grote risico’s mee. Welke regels gelden er voor het gebruik van AI in de wetenschap? En hoe bewaakt u als onderzoeker, onderwijsinstelling of onderzoeksinstelling uw wetenschappelijke integriteit?
Een executiegeschil kan worden gestart over de vraag of dwangsommen zijn verbeurd die eerder door de rechter zijn opgelegd. Wij bespreken de kaders.
Naamsbescherming is mogelijk op verschillende manieren. Bedrijfsnamen kunnen als merk en handelsnaam geregistreerd en beschermd worden.
Wanneer is het gebruik van Google Ads of AdWords onrechtmatig? Mag je een merk- of handelsnaam van een ander kopen?
De sectie Intellectuele Eigendom, IT- en Privacyrecht van Dirkzwager heeft voor de tweede helft van 2022 het volgende programma met events voor u samengesteld
Een bedrijfsgeheim is informatie die geheim is met handelswaarde en waarvoor vertrouwelijkheidsmaatregelen zijn getroffen, zoals een geheimhoudingsbeding.
Het Europese consumentenrecht is streng, heel streng. In een woud van verschillende wetten, die vaak ingewikkeld en soms zelfs tegenstrijdig zijn, moet je als exploitant van een webshop aan allerlei voorschriften en informatieplichten voldoen. In de rechtspraak signaleer ik de trend dat rechters de naleving steeds strenger en ook proactief ('ambtshalve') toetsen. Wat zijn de risico's?
Steeds meer bedrijven gebruiken influencers om reclame te maken voor producten. Bedrijven dienen rekening te houden met de regels op het gebied van oneerlijke handelspraktijken bij de marketing van producten die bedoeld zijn voor consumenten
Google en Twitter zijn niet aansprakelijk voor nepadvertenties waarin Jort Kelder wordt genoemd en te zien is, maar Google moet wel identificerende gegevens afgeven.